Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Skoda рассекретила новую модель
Post Icon

Skoda рассекретила новую модель

Skoda рассекретила новую модель

Skoda рассекретила новую модель

Чешская компания Skoda продемонстрировала наружность предвестника новой «премиальной» «Октавии». Прототип Skoda VisionC есть по сути лифтбэком либо хетчбэком, но в документах фигурирует как «пятидверное купе». Коль не так долго осталось ждать у BMW имеется пятидверное купе, Skoda готова дать ответ немцам.

Нужен нам ещё один Volkswagen CC?

Динамичное и элегантное пятидверного купе Skoda VisionC, пишут чехи, станет эволюционный шагом в развитии дизайна машин Skoda. Ясный концепт именуют эмоциональным авто с мягкими контурами, но острыми чёткими линиями очертания кузова. Skoda VisionC обязан показать изобретательность инженеров компании по адаптации «фольксвагеновской» платформы MQB.

Как и каждая Skoda, информирует пресс-релиз, серийная машина на базе концепта VisionC подарит больше функциональности и простора, чем соперники. Skoda VisionC предоставляет место для четырех человек и их багажа, пятому под покатой крышей пятидверки будет тесновато. Помимо этого, обещан громадный багажник, современные технологии и отличная грузоподъёмность платформы MQB.

  • Skoda перевоплотила «Октавию» в купе

К маленькой неспециализированной массе концепта и оптимизированной аэродинамике чехи приписали турбонаддувный двухтопливный (газ/бензин) 1.4-литровый мотор мощностью в 110 лошадиных сил. Машина потребляет 3,4 килограмма либо 5,1 кубометра газа на 100 километров.

Наряду с этим Skoda отмечает выдающиеся показатели экологичности. Газовый хетчбэк выбрасывает всего 91 грамм СО2 на километр и соответствует строжайшим экологическим нормам EU2020. Авто переднеприводное, живая премьера пройдёт в Женеве в марте 2014 года.

  • Рассекречена наружность новой Skoda Octavia Scout

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

Mlada Boleslav, 27 February 2014 – As a part of the most comprehensive model

campaign in the brand’s history, ŠKODA is renewing and expanding its model

range. The design language of the dynamic and elegant five-door coupe ‘ŠKODA

VisionC’ introduces the next evolutionary step in ŠKODA design: The design is

becoming more expressive, dynamic and emotional and underpins the dawn of

the brand. At the same time the five-door Coupe concept demonstrates the

possibilities in innovative and emotional chassis design.

For more than 100 years, ŠKODA has been manufacturing cars with high demands on design. ŠKODA is once again emphasising the traditional brand’s expertise in design and engineering through the ‘ŠKODA VisionC’ design concept.

"We are signalling the next stage in the evolution of ŠKODA’s design language with ‘ŠKODA VisionC’, and thus highlighting the dawn of the brand. The vehicle demonstrates the company’s outstanding design and engineering expertise, and underpins the dynamism and value of one of the world’s longest-established automotive companies."

says Prof. Dr. h.c. Windried Vahland, ŠKODA CEO.

As a five-door Coupe, the ‘ŠKODA VisionC’ features a new expressive, dynamic and emotional design language. The interplay of soft, slightly contoured, concave and convex surfaces, as well as sharp, precise lines creates an immediate impact. The surfaces and proportions demonstrate clear arrangement and a striking interaction of light and shadow.

The front has an air of confidence and energy, and the tailgate adds an element of surprise, accentuated with a radical conclusion.

In addition to its creative ambition, the ‘ŠKODA VisionC’ impressively demonstrates the ŠKODA engineers’ concept of ingenuity; design, engineering, space, functionality and the emotional coupe shape combine in compelling unity. The ‘ŠKODA VisionC’ provides plenty of room for four people and their luggage.

The large boot and excellent loading capacity are characteristic of ŠKODA. Modern MQB technology, approaching series-produced drive systems, low weight and optimized aerodynamics also demonstrate the high potential of responsible individual mobility. Under the bonnet, we find a CNG/petrol bivalent 1.4 TSI/81 kW turbo engine. On natural gas, the vehicle consumes a mere 3.4 kg or 5.1 m3

CNG per kilometre, equating to CO2 emissions of only 91 g/km. ŠKODA has made a huge leap in demonstrating that even attractive mid-class vehicles can meet the stringent EU2020 CO2 emissions standard with today’s conventional drive technology.

Теги: skoda женева 2014 купе

SKODA KODIAQ — preview Александра Михельсона #МихельсонТВ


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: , ,

Комментирование закрыто.