Вы просматриваете: Главная > Автоновости > Седан и универсал mazda6 стали технологичнее
Post Icon

Седан и универсал mazda6 стали технологичнее

Седан и универсал mazda6 стали технологичнее

Седан и стали и6 универсал технологичнее

Последнее «громадное» обновление Мазда6 прошло в 2014 году, в то время, когда трансформациям подвергся и интерьер и экстерьер. В этом случае новшества не так заметны снаружи, но ринутся в глаза при попадании в салон и почувствуются при управлении автомобилем.

За младшей Мазда3 «шестёрки» с кузовами универсал и седан взяли новейшую совокупность G-Vectoring Control (GVC), которая осуществляет контроль распределение крутящего в зависимости от интенсивности и угла поворота руля, скорости перемещения и нагрузке на силовой агрегат. Разработчики утверждают, что автомобиль с GVC делается более предсказуемым, а шофер меньше утомляется в дальних путешествиях. Кроме этого изменилось рулевое колесо, в приборную панель японцы интегрировали цветной TFT LCD экран с диагональю 4.6 дюйма, а проекционный дисплей сейчас радует глаз полным спектром цветов и более высоким разрешением.

Инженеры Mazda кроме этого улучшили слежения предотвращения и систему столкновений за слепыми территориями. Показалась совокупность распознавания дорожных указателей, которая может «просматривать» и давать предупреждение водителя об знаках и ограничениях скорости «въезд запрещён». Кроме этого улучшена шумоизоляция: в дверных арках установлены иные уплотнители, на полу, потолке и под дверными картами нанесен дополнительный шумопоглощающий материал, уменьшены допуски между элементами обшивки и кузова, передние боковые стекла ламинированы для понижения шума от потока воздуха.

Общеевропейская линейка двигателей Mazda6 включает 2.0-литровый мотор мощностью 145 л.с. и 165 л.с., 2.5-литровый агрегат мощностью 192 л.с, и 2.2-литровый дизель мощностью 150 л.с. и 175 л.с. Доработки взял лишь дизельный двигатель — он стал более негромким и взял поменянную программу управления, благодаря которой повышена точность контроля давления наддува. В государствах Ветхого Света обновлённые «шестёрки» начнут оказаться в осеннюю пору.

Фотографии Мазда6 2017

Продемонстрировать пресс-релиз Скрыть

2017 Мазда6 launching across Europe this autumn

Leverkusen, 10/08/2016

Gaining numerous premium refinements and continuing to redefine the notion that one need not compromise driving pleasure for practicality and refinement, the 2017 Мазда6 sedan and wagon model range goes on sale in Europe this autumn.

The Мазда6 has long been regarded as one of the best-handling, most engaging vehicles in its segment. Now it raises the bar once again with the company’s first European application of G-Vectoring Control (GVC).

GVC is the first in a series of new SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS technologies that provide integrated control of the engine, transmission and chassis to deepen the Jinba Ittai -‘horse and rider as one’- sense of connection between car and driver that differentiates Мазда vehicles from others. Based on the revolutionary idea of enhancing chassis performance with the engine, GVC is the world’s first technology to adjust engine drive torque in response to steering inputs.

The 2017 Мазда6 powertrain line-up features a choice of three SKYACTIV petrol engines -145 and 165 PS variants of the SKYACTIV-G 2.0 and the 192 PS SKYACTIV-G 2.5 — and two diesel units -150 and 175 PS versions of the SKYACTIV-D 2.2 — mated to automatic or manual transmissions.

The SKYACTIV-D 2.2 common-rail diesel features three new systems to raise responsiveness and reduce engine noise: High-Precision DE Boost Control enhances boost pressure control to sharpen the response to accelerator inputs; a Natural Sound Smoother uses a damper to stifle diesel knock range; and Natural Sound Frequency Control deviates engine timing to neutralise pressure waves, suppressing three critical frequency bands in which engine components typically vibrate most loudly.

This increase in engine quietness is complimented by a comprehensive improvement in sound insulation aboard the 2017 Мазда6, with the adoption of improved door seals, tighter tolerances between panels, and sound insulation materials added to the underbody, rear console, headliner and doors. Laminated front side windows further suppress wind noise.

On board, design improvements to enhance the Mazda-unique, driver-focused environment include a new steering wheel design, a new Active Driving Display (Мазда’s heads-up display) now with higher resolution, full-colour graphics for greater readability in diverse light conditions, and a new 4.6-inch, full-colour TFT LCD driver’s multi-information display with enriched graphics. A new, Machine Grey exterior colour is also available.

Finally, backed by outstanding passive safety levels, the 2017 Мазда6 is available with a full range of i-ACTIVSENSE active safety technologies. These include a European first; a new, Traffic Sign Recognition (TSR) feature which identifies No Entry and speed limit signs, providing alerts should the driver exceed the limit, and the Advanced Smart City Brake Support system (Advanced SCBS), which replaces a near-infrared laser with a forward-sensing camera, widening the system’s speed range for detecting other vehicles.

609 000 … 949 000 грн

Мазда 6 Sedan 2016

цены и Комплектации

Тест-драйв Мазда 6 Sedan 2016

Отзывы обладателей

Где приобрести Мазда 6 Sedan 2016

НИКО Истлайн Мегаполис в Киев на www.mazda.niko.ua Все 27 автосалонов Мазда Теги: мазда новинки седан универсал

универсал и Седан Мазда6 стали технологичнее


Записи по принципу Рандом:

самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:

Метки: ,

Комментирование закрыто.