Дизельному Шевроле Cruze дастся 9-ступенчатый «автомат»
Компания Chevrolet первой из концерна Дженерал моторс возьмёт 9-ступенчатый «автомат» концерна Дженерал моторс. Трансмиссия дебютирует на седане Malibu в следующем году, а после этого покажется на хэтчбеках и дизельных седанах Cruze второго поколения, и кроссоверах Equinox 2018 модельного года.
Новейшая девятиступка Hydra-Matic 9T50 неспешно заменит на машинах американского автоконцерна шестиступенчатую АКПП. По словам разработчиков, трансмиссия нового поколения разрешает выдержать баланс между высокими топливной экономичностью и динамическими показателями. Размеры новинки такие же, как и у прежней шестиступки, но она взяла новый гидротрансформатор и помощь совокупностей старт/стоп.
На седане Шевроле Malibu девятиступенчатая коробка будет сочетаться с 2.0-литровым бензиновым турбодвигателем (250 л.с.). Такая комбинация разрешит улучшить топливную экономичность модели приблизительно на 3% — до 7.1 л/100 км.
У «Круза» новый «автомат» будет трудиться в паре с 1.6-литровым дизельным двигателем, что покажется на американских предположениях модели в следующем году. К концу 2017 года трансмиссия будет предлагаться для десяти моделей концерна GM, причем, не только Шевроле.
Шевроле Cruze
Отметим, что интернациональная версия Шевроле Cruze второго поколения была представлена в 2015 году. хэтчбек и Седан выстроили на одной платформе с Опель Astra K. В Соединенных Штатах модель предлагается с 1.4-литровым бензиновым турбомотором (153 л.с., 240 Нм), трудящимся в паре с 6-ступенчатой «механикой» и АКПП подобного диапазона.
Трансмиссия 9T50 Скрыть
DETROIT — Шевроле’s first nine-speed automatic transmission makes its debut in the 2017 Malibu and will be available in the 2017 Cruze Diesel and 2018 Equinox, advancing a legacy of multispeed transmissions designed to optimize efficiency, performance and refinement.
The new, General Motors-developed Hydra-Matic 9T50 nine-speed is paired with the available 2.0L Turbo engine in the Malibu, contributing to an EPA-estimated 33 mpg highway — a 3 percent increase over the 2016 model with the six-speed automatic.
"In addition to improved fuel efficiency, the 9T50 offers a strong overall balance of performance and refinement that customers will feel at all driving speeds," said Dan Nicholson, vice president, Global Propulsion Systems. "By the end of 2017, Шевроле will offer four models with the new nine-speed."
The new nine-speed has a wider 7.6:1 overall ratio — the difference between the first gear ratio and the top gear ratio — compared to the six-speed’s 6.0:1 ratio, with a "deep" 4.69 first gear that supports excellent off-the-line acceleration and a "tall" 0.62 top gear for low-rpm highway cruising. That balance optimizes acceleration and fuel economy and reduces engine noise during cruising.
"The smaller steps between the gears, compared to the six-speed, enable smooth, almost не меньше, for excellent refinement," said Nicholson. "No matter the engine torque or vehicle speed, the 9T50 is always in the perfect gear."
The new transmission also supports stop/start technology that can help save fuel by allowing the engine to shut down in certain stop-and-go driving conditions.
"Everything about the new nine-speed is designed to maximize benefits for the customer," said Steve Majoros, director of Шевроле Marketing. "It helps offer greater fuel efficiency in the city and on the highway, all with the world-class refinement that makes the drive quiet and smooth."
GM will rapidly deploy the new Hydra-Matic nine-speed automatic transmission as an option on 10 vehicle models by the end of 2017.
Selectable one-way clutch
Developed for the tight packaging requirements of transverse propulsion systems, the new 9T50 nine-speed automatic has an on-axis design, where all the gears are in line with the crankshaft, and GM’s first application of a selectable one-way clutch. Both features help reduce the package size, making it roughly the same size as a six-speed transmission.
The selectable one-way clutch, which can hold torque or freewheel, depending on the desired operating mode, contributes to a smaller overall size by eliminating the need for an additional clutch pack.
"The selectable one-way clutch is one of the biggest enablers of the 9T50’s balance of efficiency and refinement," said Steve Saia, chief engineer. "It also symbolizes GM’s acumen when it comes to designing advanced, compact multispeed transmissions."
Shift smoothness
For precise and smooth shifts, a specific strategy is used in the selection of the gearsets, clutches and torque converter. Five planetary gearsets are used with four stationary clutches and three rotating clutches, saving space compared to freewheeling designs. Gears change from second- to ninth-gear ratios with precise clutch-to-clutch shifting, where the clutch is engaged in one gear at exactly the same time it is released from another.
The first-to-second upshift на данный момент a freewheeling shift. The second-gear clutch engages while the first-gear one-way clutch spins freely, contributing to greater refinement at lower vehicle speeds.
Additionally, this planetary-type automatic transmission employs new torque converter technology to help it deliver smooth take-off performance and additional refinement. The converter features a hyper-elliptical oval cross-section that reduces the thickness of the torque converter, keeping the overall width of the engine and transmission as narrow as possible for packaging advantages.
The single-plate lock-up clutch uses GM’s electronically controlled capacity clutch (ECCC) technology to dampen engine vibrations and ensure smooth operation.
9T50 nine-speed automatic gear ratios
First: | 4.69 |
Second: | 3.31 |
Third: | 3.01 |
Fourth: | 2.45 |
Fifth: | 1.92 |
Sixth: | 1.45 |
Seventh: | 1.00 |
Eighth: | 0.75 |
Ninth: | 0.62 |
Reverse: | 2.96 |
Shift controls and active oil management
Shift controls include automatic grade braking that selects a lower gear to help maintain desired vehicle speed when coasting or braking on a downgrade. This takes advantage of engine braking to help prevent unwanted acceleration and can help reduce the need to brake during a descent. The control module receives input that monitors brake pedal usage, vehicle acceleration, throttle position, grade and whether a trailer is connected to the vehicle.
The 9T50’s hydraulic system is controlled electronically to deliver the pressure and volume required for various operating temperatures for optimal efficiency. The valve body side cover acts as an internal expansion tank, holding the excess oil until it is required and then returning it to the sump when needed.
The 9T50 is filled with DEXRON®-VI fluid that does not require changing under normal driving conditions. It was developed for a more consistent viscosity profile, consistent shift performance in extreme conditions and less degradation over time.
Seamless stop/start performance
A unique accumulator within the new nine-speed transmission enables virtually seamless stop/start transitions for greater refinement. The accumulator stores energy for almost imperceptible engine restarts, while GM-designed transmission software calibrated for those restarts further contributes to smooth takeoffs.
Transmission control module
GM-developed transmission control logic resides in a 32-bit transmission control module (TCM). This module commands all shifting events to provide smooth and precise ratio changes. The TCM also monitors transmission performance and compensates for normal wear in components such as clutch plates so that performance remains consistent.
Located outside the transmission to reduce overall packaging size, the module reduces manufacturing complexity and requires only vehicle-specific calibration to be added to the core program. The TCM also enables manual shift control and grade logic.
Теги: шевроле производители машин трансмиссия
Шевроле Cruze Station Wagon 2.0 Diesel AT тест обзор и драйв
Записи по принципу Рандом:
- Немцы рассекретили самый стремительный…
- Раскрыты подробности нового volkswagen tiguan для украины
- Украинцы запустили проект по оценке безопасности дорог
- Электромобили nissan за год проехали…
- Представлена обновленная версия hyundai i40
- Европейцы пересаживаются на seat и dacia
самые интересные для Вас статьи, подобранные по важим запросам:
-
Шевроле cruze второго поколения…
Chevrolet Cruze второго поколения представлен официально (видео) Компания Шевроле представила седан Cruze нового поколения. Глобальная версия…
-
Отзыв Шевроле Cruze (Шевроле Круз), 1,6-литра, АКПП, 2010 год , седан Ну дифирамбы по поводу красивости Шевроле Cruze не буду петь. Тут и без того все…
-
Отзыв Шевроле Cruze (Шевроле Круз), 1,6-литра, механика, 2011 год , седан «Блестяще», говорю я создателям и дизайнерам седана Шевроле Cruze. Дизайн…
-
Отзыв шевроле cruze ls (шевроле…
Отзыв Шевроле Cruze LS (Шевроле Круз ЛС), 1,6-литра, АКПП, 2010 год . Автомобилем доволен, за эти деньги в полной мере хороший аппарат. У меня движок…
-
Отзыв Шевроле Cruze (Шевроле Круз), 1,8-литра, АКПП, 2010 год . Через Интернет машину себе выбирал. Времени по автосалонам ходить не было. Наподобие на…
-
Отзыв Шевроле Cruze (Шевроле Круз), 1,8-литра, механика, 2011 год , седан Скитались с втором в отыскивании машины по автосалонам Нижнего Новгорода семь дней…
-
Отзыв Шевроле Cruze (Шевроле Круз), 1,6-литра, механика, 2010 год. Привет. Поведаю о собственном Шевроле Круз. Приобрел в 2010 году в Генсере. Двигатель забрал…